IN2 ha organitzat la I Jornada TIC i Inclusió Social

27 Setembre 2017

Administracions, empresa i entitats coincideixen en la necessària integració del sistema d’informació dels serveis socials i dels sanitaris.

Unificar les dades de les persones beneficiaries dels serveis socials i, aquestes, poder-les compartir amb el sistema sanitari és el necessari pas endavant que haurien de donar les administracions catalanes per a millorar els serveis prestats als ciutadans. Aquesta és la principal conclusió de la jornada “TIC i inclusió social”, organitzada per IN2, Ingeniería de la Información, empresa tecnològica que, segons Rafael Paulet, director general d’IN2, també “és una eina per a la inclusió social”.

Tal i com va explicar en la seva ponència August Mabilón, professor associat de la Universitat Pompeu Fabra “intercanviar dades entre el món sanitari i el món dels serveis socials permetrà millorar les prestacions”. Per ell, “les dades de les persones, i la interacció d’aquestes són el que permetrà una millor actuació”. “Són les dades en acció –crear processos- el que realment transformaran” la societat.

Durant la jornada va intervenir també Ariadna Rius, experta de la Fundació Tic Salut i Social va afegir a aquesta reflexió la necessitat de poder extreure dels pacients la màxima informació per saber com afrontar millor els problemes. “Si volem atendre millor a la gent, hem de fer més diàlegs”.

Les solucions aportades pels tècnics van ser compartides per Francesc Iglesias, secretari d’Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, i  Mercè Conesa, alcaldessa de Sant Cugat i presidenta de la Diputació de Barcelona. Conesa va defensar la necessitat de “compartir un llenguatge comú entre els diferents serveis (sanitari i social) i fer-ho el més aviat possible”. Per ella, “la inversió de les administracions en TIC és una inversió en l’atenció a les persones”.

Per la seva part, Iglesias va explicar que un dels objectius de les administracions és “connectar l’àmbit especialitzat amb l’àmbit bàsic” i “treballar en la prevenció en majúscules”. Per això, segons ell i “per planificar, avaluar i gestionar molt millor, necessitem les noves tecnologies i les administracions públiques alineades”.  

Els dos representants de les administracions van felicitar la iniciativa de les jornades i van encoratjar als assistents a continuar treballant en aquesta línia.

En la jornada també hi van participar  Meritxell Benedí, responsable de Projectes Estratègics al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Marina Geli, coordinadora del Centre d’Estudis Sanitaris i Socials de la Universitat de Vic, Anna Garcia Altés, responsable de l’Observatori del Sistema de Salut de Catalunya en Agència de Qualitat i evaluació Sanitàries de Catalunya (AQUAS), Ramon Dordal Zueras, cap de la Secció de Suport a l’Activitat Econòmica i Financera Municipal del Servei de Programació de la Diputació de Barcelona, Jordi Pericàs, director de Tecnologies i Sistemes Corporatius de la Diputació de Barcelona,  Rafael Jiménez, Consultor IN2 a l’Oficina eSalut, Òscar Solans Responsable Funcional eSalut (HC3/LMS/IS3) en Departament de Salut i Maria Jesús Real Vázquez Coordinadora de Serveis Socials Domiciliaris a Badalona Serveis Assistencials. Tots ells van coincidir en que “millorant la gestió de les dades, es millorarà l’atenció a les persones” així com la generació  “d’una nova estratègia política” que propiciï la “interoperabilitat” entre totes les administracions i sector social i sanitari.

La jornada va acabar amb la intervenció de Bernat López, manager de Sector Salut i Serveis Socials a IN2 que va defensar la necessitat de “pensar en un tot i no de manera separada” quan es dissenyen solucions informàtiques al servei del benestar de les persones.

 

Barcelona, 22 de setembre del 2017.

 

Categories