VII Jornada d´Innovació en Atenció Primària : Reptes i Oportunitats de l'Atenció Domiciliària.

19 Març 2018

El passat dijous 15 de març, vam estar presents a la VII Jornada d´Innovació en Atenció Primària organitzada per La Unió i el Consorci de Salut i Social de Catalunya CSC, al Col·legi Major Sant Jordi de Barcelona.

La jornada va ser inaugurada per David Elvira, Director del Servei Català de Salut, i Enric Mangas, President de La Unió i Manel Ferré, President del Consorci de Salut i Social de Catalunya.

A aquesta edició, la jornada ha tingut com a lema “Reptes i Oportunitats de l´Atenció Domiciliaria” i s’hi van poder veure les presentacions de les experiències finalistes d´enguany, així com les experiències guanyadores de la jornada de l’any anterior.

Durant el transcurs de la jornada hem estat partícips de les reflexions per part dels professionals sobre les millores que s’estan duent a terme als àmbits de l’atenció primària, de l’atenció domiciliaria i de la cronicitat.

Hem pogut comprovar que des de l’atenció primària s’estan impulsant iniciatives molt interessants essent-ne una mostra els dos premis entregats:

  • Al CAP Nord Igualada: Per el seu projecte de Salut bucodental, amb les visites odontològiques als pacients que viuen a les residències.
  • A SAGESSA: Pel treball cooperatiu interdisciplinari integrat amb els pacients amb demència.

 

La posterior conferència centrada en l´evolució de la relació amb el client a través de la transformació digital, a càrrec de la directora responsable de desenvolupament de negoci de Caixabank Digital Bussines, ha presentat una sèrie d´experiències del sector bancari que es podrien traslladar a l’entorn de la sanitat. La digitalització és un element clau que pot actuar com a motor per fomentar el canvi, proporcionant valor i optimitzant el treball dels professionals.

Una de les reflexions de la jornada fou la necessitat de que l’atenció primària esdevingui l’element vertebrador de l´atenció al pacient, i de que el sistema basculi cap a ella i li doni més pes, si volem seguir comptant amb un model de salut sostenible.

Tanmateix s´haurien d’impulsar models on l’atenció domiciliària no segueixi essent l’assignatura pendent, de forma que es millori l’atenció al pacient crònic i en especial se li proporcioni: dignitat, intimitat i confort.

A IN2 creiem que la transformació digital i l’ús de la tecnologia pot ésser el motor de canvi cap a un millor model d’atenció integrada, és per això que hem desenvolupat solucions pròpies com In2tant que faciliten a les organitzacions la digitalització dels diferents processos del sistema sanitari.

Categories