9 errors en la implantació d'Intranets

24 May 2018

Et mostrem els 9 errors més comuns i importants que es cometen a l'hora d'implementar una Intranet:

Amb el n.° 1: no tenir en compte als usuaris finals

Les empreses sempre han de construir un lloc de treball digital tenint en ment als empleats, ja que són els empleats els que utilitzaran aquesta eina interna en el dia a dia. La manera més fàcil de garantir l'èxit de la seva intranet empresarial és demanar-los als usuaris finals els seus comentaris. Involucrar a les persones i obtenir l'opinió de l'usuari és un pas necessari per crear la millor intranet per a la seva empresa.

La Intranet sempre ha de ser aprovada pel personal. Si no hi ha comunicació entre els usuaris finals i els creadors del portal, el resultat serà inútil. Comenci enviant als empleats un qüestionari de la companyia per comprendre millor les seves necessitats específiques. Després realitzi proves de usabilitat abans de llançar la seva intranet de col·laboració. En el llançament oficial, tots en la companyia estan a la mateixa pàgina i el projecte d'Intranet es llança sense problemes.

 

Amb el n.° 2: resultats de cerca deficients

Una intranet està construïda per estalviar temps, no per passar el temps filtrant a través de la pàgines de resultats del cercador. Per tenir un lloc de treball digital reeixit es requereix una funcionalitat de cerca efectiva que brindi el contingut més rellevant.

Tenir cerca empresarial disponible dins de cada pàgina limita els camps de cerca i simplifica els esforços d'etiquetatge i categorització. D'aquesta forma, cada vegada que un empleat escrigui una paraula clau en un quadre de cerca, apareixerà una llista concisa i precisa de resultats i inclourà el document desitjat.

 

Amb el n.° 3: no construir un model de bon govern o exagerar-ho

Sense les estructures, polítiques i administració adequades, una intranet corporativa no pot definir-se clarament per als usuaris finals. Al mateix temps, la governança no és estrictament les regles darrere d'una intranet empresarial, sinó més aviat el model per fomentar la conversa i ajudar a canviar el comportament.

En construir el model de governança, comenci per definir les poques coses que més importen. Sé clar i decisiu. Després, base els seus processos i planificació de govern entorn d'aquests pocs punts importants. Qui és responsable de quina part.

La governança es tracta menys d'un conjunt de regles i més d'alè, modelatge, conversa i canvi de comportament.

 

Amb el n.° 4: no pensi a llarg termini

En construir una intranet en la cultura corporativa, és important pensar en els beneficis a llarg termini. què succeeix després de la implementació? Amb el temps, una eina pot perdre la seva rellevància si no es manté actualitzada. El nou contingut ha d'agregar-se o actualitzar-se, han d'agregar-se noves funcionalitats, fins i tot les seccions completament noves hauran de crear-se. Si no pensa a llarg termini, una intranet pot convertir-se ràpidament en un desastre impossible de salvar.

S'ha de tenir un pla implementat permet una administració senzilla i la sostenibilitat de la intranet a llarg termini. L'equip d'intranet ha de saber com manejar actualitzacions contínues, administració del lloc i noves millores. La seva intranet ha de créixer amb el seu negoci.

 

Amb el n.° 5: No entreni als empleats sobre com usar la seva intranet

Solament perquè hagi lliurat el que els empleats volen veure en la seva intranet, no significa que començaran a usar-ho automàticament. L'adopció d'una nova intranet és una corba d'aprenentatge per a molts que requereixen capacitació. Una bona forma d'assegurar-se que la seva intranet no s'usi és no ensenyar als seus empleats com usar-la!

Eviti aquest error d'intranet oferint formació abans, durant i després del llançament de la seva intranet. De fet, hi ha moltes característiques d'e-learning i d'incorporació incorporades a la seva intranet que poden ajudar amb l'entrenament.

 

Amb el n.° 6: Ignorar el disseny de la intranet

Un error important de la intranet que les persones cometen és ignorar per complet el disseny. Acceptem-ho, si la seva intranet és lletja, els empleats simplement no la usaran.

 

Amb el n.° 7: Sponsor desaparegut

Els patrocinadors executius són crítics per a tots els projectes: brinden fons, suport i visibilitat dins dels rangs executius. Quan el seu projecte d'intranet implica un canvi a gran escala, "no pot portar a tots en aquest viatge d'una vegada, per la qual cosa ajuda tenir a algú amb suficient influència que ho aconsegueixi des del principi, perquè poden ajudar a obrir les portes".

Identifica i recluta 2-3 sponsors, en lloc d'un solament. Construeixi un cas de negocis, fins i tot si no se li demana un. El cas de negoci ha de mesurar el "abans", perquè pugui demostrar el "després" (és a dir, l'impacte en el negoci).

 

Amb el n.° 8:  Sobre-personalització

El contingut personalitzat ha de sentir-se natural i orgànic, no exagerat. Si personalitzes massa i la gent no entén la lògica que hi ha darrere, llavors pot desorientar a les persones i no utilitzar la intranet.

Personalització de la unitat basada en camps explícits establerts pels usuaris en els seus perfils. Per exemple, quan un usuari es transfereix de l'oficina de Londres a la de Roma, estableix la seva ubicació a Roma. Ara, en lloc de veure ofertes a Londres, rebrà ofertes més rellevants per a la seva nova ubicació.

 

Amb el n.° 9: Oblidant als adoptants tardans

Intranet també té una corba d'adopció, que comença amb els innovadors i els primers adoptants, i després estan la majoria tardana i els ressagats.

Als innovadors i els primers usuaris els agrada utilitzar qualsevol tipus de tecnologia nova. Els agrada sentir-se exclusius i ser vists com a líders del pensament. Poden estar usant la seva intranet fins i tot abans d'anunciar-la. No es va involucrar cap treball per incorporar-los al sistema. No obstant això, cada tipus d'usuari posterior ha de manejar-se de manera diferent.

La majoria primerenca vol resultats provats, mentre que la majoria tardana és poc inclinada al risc. Ressagats, d'altra banda, se centren en el risc per sobre de tot la resta. Si creïs que aquests últims adoptants es comportaran com els teus innovadors, t'espera un rude despertar.

 

In2 posseeix àmplia experiència en intranets, mitjançant tecnologia Liferay (plataforma de Portals Open Source capdavanter del mercat) per unificar l'experiència de l'usuari, optimitzar els processos empresarials i evolucionar l'estratègia empresarial.

Blog Categoria