Disseny de la solució tecnològica del servei PSIS
Administració Oberta de Catalunya (AOC)
El Departament de Salut de Catalunya necessitava un suport centralitzat per a les entitats sanitàries (hospitals, atenció primària, sociosanitaris, salut mental i altres serveis assistencials) que permetés garantir la qualitat en el servei prestat per les aplicacions del CatSalut, tant des d’un punt de vista funcional com a tècnic.
L’objectiu principal del client era transformar l’oficina eSalut en un servei gestionat eficaçment; de manera que fos capaç de resoldre les necessitats de les entitats de salut amb un nivell de qualitat alt.
El repte principal va ser donar una resposta efectiva i ràpida davant de la situació provocada per la pandèmia de la covid-19.
A causa de l’efecte del coronavirus, les plataformes de l’àmbit sanitari van veure multiplicat el seu ús fins a unes 20 vegades. En alguns casos, com en La Meva Salut (portal que permet al ciutadà accedir a la història clínica i als tràmits de salut), van aparèixer nous serveis crítics i els temps d’implementació van ser extremadament curts.
Per poder afrontar les necessitats del client, sumades a l’aparició de la covid-19, ha estat fonamental treballar des de tres eixos:
A més, en aquesta solució s’ha fet servir arquitectura de referència basada en TOGAF, el disseny de la solució per a desplegament al núvol amb AWS i un enfocament DevSecOps per a la nova plataforma.
L’equip de l’oficina ha estat capaç d’afrontar un nivell de peticions que s’ha arribat a multiplicar per 10 durant la pandèmia mantenint l’excel·lència que demanava el sector de salut.
Treballem perquè les coses surtin bé