Disseny de la solució tecnològica del servei PSIS
Administració Oberta de Catalunya (AOC)
El portal de venda en línia de bitllets de la companyia aèria estava en ple procés de transformació digital. L’objectiu era agilitar processos i optimitzar la gestió del coneixement dels equips.
Una de les seves preocupacions principals era reduir les gestions possibles per facilitar la venda creuada o prevenir els fraus de manera eficient. També concretar la definició de les normes de negoci que estaven repartides entre diferents sistemes i sense propietaris ben definits.
L’objectiu del client era triple:
El repte principal de la consultoria era trobar i analitzar el conjunt de més de 800 opcions relacionades amb el procés de venda de bitllets que estaven repartides entre múltiples sistemes heterogenis.
La coordinació entre l’equip de negoci, propietari de les regles, i el departament de sistemes, responsable de l’operació de les eines, va ser el segon repte del projecte.
El projecte va abordar el problema amb tres línies de treball:
La implantació satisfactòria de l’oficina de gestió del coneixement va permetre delimitar el volum de regles de negoci vàlides a menys de 400, la qual cosa en va facilitar la gestió. A més, la nova metodologia va apoderar els responsables de negoci per fer-se càrrec de les regles de les quals eren responsables.
Treballem perquè les coses surtin bé