Creació d’una oficina de gestió del coneixement

El cas d’Iberia

El projecte en xifres

0

Gestions alternatives possibles en el procés de venda

El problema del client

El portal de venda en línia de bitllets de la companyia aèria estava en ple procés de transformació digital. L’objectiu era agilitar processos i optimitzar la gestió del coneixement dels equips. 

Una de les seves preocupacions principals era reduir les gestions possibles per facilitar la venda creuada o prevenir els fraus de manera eficient. També concretar la definició de les normes de negoci que estaven repartides entre diferents sistemes i sense propietaris ben definits. 

Els objectius del client

L’objectiu del client era triple: 

  1. Identificar i classificar les opcions associades a la venda de bitllets. 
  2. Establir una metodologia per gestionar les opcions esmentades. 
  3. I, finalment, trobar una eina que li permetés gestionar-les d’una manera eficient. 

Repte principal a resoldre

El repte principal de la consultoria era trobar i analitzar el conjunt de més de 800 opcions relacionades amb el procés de venda de bitllets que estaven repartides entre múltiples sistemes heterogenis. 

La coordinació entre l’equip de negoci, propietari de les regles, i el departament de sistemes, responsable de l’operació de les eines, va ser el segon repte del projecte. 

La solució

El projecte va abordar el problema amb tres línies de treball:

  • Una anàlisi tecnològica dels sistemes per a l’aixecament i la identificació de les diferents opcions.
  • La definició d’una metodologia per gestionar el coneixement d’acord amb els principis del model Agile implantat en l’organització.
  • Un estudi de mercat per identificar l’eina que s’adaptés millor a les necessitats de negoci i amb la qual es pogués construir una prova pilot.

Resultats i beneficis obtinguts

La implantació satisfactòria de l’oficina de gestió del coneixement va permetre delimitar el volum de regles de negoci vàlides a menys de 400, la qual cosa en va facilitar la gestió. A més, la nova metodologia va apoderar els responsables de negoci per fer-se càrrec de les regles de les quals eren responsables. 

Establiment d’una oficina transversal de gestió del coneixement.
Selecció d’una eina d’ús crític en el procés de venda.
Interlocució a múltiples nivells: negoci, funcional i tecnològic.

Contacta amb nosaltres!

Accepto el tractament de les teves dades personals
Accepta el tractament de les teves dades personals abans d'enviar.
Carregant...

Altres casos d'èxit

Treballem perquè les coses surtin bé

Formulari de contacte

Tens algún dubte o vols preguntar-nos quelcom?

Endavant!
Accepto el tractament de les teves dades personals
Accepta el tractament de dades personals abans d'enviar.
Carregant...